Na het overlijden van een dierbare is er verdriet. De uitvaart is geweest en u wilt verder, maar hoe? Dagelijkse bezigheden en gewoontes die zo ‘gewoon en vertrouwd waren’ zijn ineens niet meer zo vanzelfsprekend. En dan zijn er ook nog de regelzaken. Post, mails, u ontvangt ze maar het komt niet echt ‘binnen’. Uw hoofd staat er niet naar of u hebt er misschien nog nooit mee te maken gehad.
Wij kunnen u hierbij ondersteunen en informeren. Dit doen wij tijdens een gesprek, bij u thuis, in uw eigen omgeving. Tijdens dit gesprek komen allerlei praktische en administratieve zaken aan bod rondom het overlijden van uw dierbare. Natuurlijk is er tijdens dit gesprek ook ruimte voor emoties en uw verhaal, mocht dit wenselijk zijn.
In het gesprek kunnen wij u informeren over:
- Het testament en het erfrecht
- Verklaring van erfrecht
- Bank- en verzekeringszaken
- Inkomstenbelasting
- Erfbelasting
- Inkomensverandering
- Digitale nazorg
- Sociale media
- Lopende zaken
Een gesprek duurt gemiddeld twee uur. Naast praktische informatie, die uitgaat van uw persoonlijke situatie, werken wij met een document met hierop een aantal aandachtspunten. Een handige leidraad die ervoor zorgt dat we niets vergeten.
Wij hebben een breed netwerk waar onder andere meerdere notariskantoren, makelaars en accountants deel van uit maken. Indien gewenst kunnen wij u hiernaar doorverwijzen en/of met hen in contact brengen.
Met deze dienstverlening hopen wij u te kunnen ontzorgen in een periode waarin de dagelijkse bezigheden en gewoontes ineens niet meer zo ‘gewoon’ zijn.
Edith is gecertificeerd en heeft een ruime ervaring in zowel voor- als nazorg. Zij heeft voor diverse uitvaartverzorgers gesprekken gevoerd met nabestaanden en nazorg gegeven, zowel emotioneel als praktisch. Als geen ander weet zij hoe belangrijk het is om bij leven je zaken goed te regelen en op orde te hebben. Tevens is zij lid van het Landelijk Platform nabestaandenzorg en zijn wij partner van Digital Life Legacy.